Yleisimmät kysymykset
Yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia
Miten pitkään kuvia voi tilata? Voinko muokata esimerkiksi kuvan rajausta verkkokaupassa? Tältä sivulta löydät yleisimmin esitetyt kysymykset ja niiden vastaukset mm. kuvaukseen ja tilaamiseen liittyen.
Mikäli olet käynyt tämän sivun kysymykset ja vastaukset läpi, mutta et kuitenkaan löydä kaipaamaasi tietoa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään sekä puhelimitse että sähköpostitse.
En ehtinyt ilmoittautua kuvaukseen, mitä teen?
Kuinka monta kaveria voi ottaa kaverikuvaan?
Kaverikuvaan mahtuu hyvin 4 kaveria.
Kuinka pitkään kuvia voi tilata?
Takaamme kuvatiedostoille vähintään vuoden säilytysajan. Kuvat löytyvät verkkokaupasta aina niiden kuvaustunnuksella.
Emme lähetä erillistä viestiä siitä, kun kuvat poistetaan.
Miksi kaikki kuvani ei näy verkkokaupassa?
Kuvaaja on voinut esimerkiksi ottaa kuvia toisella kuvaustunnuksella, jos ilmoittautumista ei ole kuvaustilanteessa löytynyt.
Jos et ole saanut sähköpostiisi linkkiä, jonka kautta näet kaikki kuvasi, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Miksi kuvatuotteet saattavat olla eri hintaisia eri kouluissa?
Koulu- ja päiväkotikuvauksesta tehdään paikallinen kuvaussopimus vanhempainyhdistyksen, oppilasyhdistyksen tai koulun rehtorin/päiväkodin johtajan kanssa. Sopimuksessa sovitaan mm. ostettavissa olevien kuvaustuotteiden hintoja.
Kuvaustuotteiden hintoihin sisältyy valokuvausammattilaisen suorittama kuvaus studiolaitteistolla sekä kuvien viimeistely. Lopullisiin hintoihin vaikuttaa kuvausajankohta, kuvauksen monimuotoisuus, kuvattavien määrä, sopimuksen kesto sekä mahdolliset koulun, päiväkodin tai yhdistyksen haluamat järjestely- ja keräysmaksut. Järjestelymaksu on korvaus kuvauksen tila-, siivous- ja järjestelykuluista. Keräysmaksulla kerätään varoja kuvattavien lasten ja nuorten hyväksi esim. stipendeihin ja luokkaretkiin.
Miksi osa tuotteista toimitetaan eri aikaan?
Olet ehkä tilannut valokuvien lisäksi erikoistuotteita, kuten kuvasuurennoksia, mukeja, pulloja tai avaimenperiä. Tuotteiden toimitustapa voi vaihdella tuotteesta riippuen. Valokuvat toimitetaan kirjeenä suoraan kotiin ja erikoistuotteet joko erillisenä kirjeenä tai postipakettina. Tuotteiden valmistusajat ovat erilaiset.
Mistä löydän kuvaustunnuksen?
Kuvaustunnus löytyy kuvauslomakkeelta tai kuvien julkaisuilmoituksesta jonka olet saanut sähköpostiisi kuvien siirryttyä verkkokauppaan.
Miten ilmoittaudun kuvaukseen?
Ilmoittaudu kuvaukseen netissä kuvauslomakkeessa olevalla henkilökohtaisella koodillasi. Ilmoittaidu kuvaukseen.
Miten kauan verkkokaupan tarjoushinnat ovat voimassa?
Tarjoushinnat ovat voimassa verkkokaupassa kahden viikon ajan kuvien julkaisusta.
Verkkokaupassa on laskuri, joka ilmoittaa jäljellä olevan tilausajan, ennen kuin automaattinen tutustumiskuvapaketti muodostuu. Myös tarjousajat ovat voimassa saman ajan. Tarjousaikaa ei ole mahdollista jatkaa sen päättymisen jälkeen.
Miten valitsen tuotteita verkkokaupassa?
Pääset valitsemaan tuotteita klikkaamalla ensin haluamaasi kuvaa. Tämän jälkeen nähtäväksesi avautuu tuotevalikoima, joka kuvasta on saatavilla.
Valitsemalla tuotteen pääset muokkaamaan sitä, ja lisäämään sen ostoskoriin.
Miten voin lisätä tiedon kaverikuvasta ilmoittautumiseen?
Pääset muokkaamaan ilmoittautumista sähköpostiin toimitetun ilmoittautumisvahvistuksen linkistä. Lisää rasti kohtaan kaverikuva jos toivot sellaisen otettavan, ja tallenna muutokset. Teethän muutoksen ennen kuvauspäivää.
Toiveet kaveri- ja sisaruskuvista on hyvä kirjoittaa varmuuden vuoksi myös lomakkeelle, jos mahdollista. Erillistä kuvauslupaa kaveri- ja sisaruskuviin ei tarvitse antaa, sillä niiden kuvauslupa sisältyy yleisesti ilmoittautumisessa annettuun kuvauslupaan.
Mitä teen, jos en ole saanut viestiä kuvien julkaisusta?
Julkaisuilmoitus lähetetään samanaikaisesti kaikille samassa kuvauksessa olleille sähköpostitse. Olethan muistanut täyttää ilmoittautuessa sähköpostiosoitteesi oikein? Joskus viestien kulun estää roskapostisuodatin, ja viesti voi löytyä sähköpostisi roskapostikansiosta. Viestikansio voi myös olla täynnä. Mikäli viestiä ei löydy, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Mitä teen, jos tilaukseni ei ole tullut perille?
Tilaukset siirtyvät valmistettaviksi kun tilaus on tehty verkkokaupassa, ja kuvat pyritään lähettämään mahdollisimman pian tilauksen jälkeen. Saat sähköpostiin toimitusvahvistuksen, kun kuvat ovat lähteneet meiltä. Kirjeen toimitusaika voi olla keskimäärin 3-10 arkipäivää, joissain tapauksissa jopa pidempi.
Olethan ilmoittanut tilauksen yhteydessä oikeat osoitetiedot? Voit tarkistaa ne sähköpostiin saamastasi tilausvahvistuksesta. Huomaathan että syyssesongin aikana toimitusaika voi olla pidempi. Tarvittaessa ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
Mitä teen, jos toinenkin vanhempi haluaa tilata kuvia?
Voit jakaa verkkokaupasta linkin kuviin toiselle vanhemmalle, tai esimerkiksi isovanhemmalle tai kummille kohdasta ”Toiminnot”. Voit lähettää linkin samalla kertaa useampaan sähköpostiosoitteeseen. Näin linkin vastaanottajat pääsevät tekemään omat tilauksensa.
Verkkokauppa pyytää suojausavainta. Mikä se on?
Suojausavain on salasana, jonka saat tästä lähtien julkaisuilmoituksessa sähköpostiisi. Tämä on lisäsuoja lapsesi kuville. Pääset katsomaan kuvia julkaisuilmoituksessa annetun linkin kautta suoraan, tai antamallamme kuvaustunnuksella ja suojausavaimella.
Jos olet unohtanut suojausavaimesi, tai et ole koskaan saanut sitä, voit tilata sen kuvaustunnukselle annettuun sähköpostiin syöttämällä kuvaustunnuksen kotisivullamme.
Voinko tilata samalla kertaa useamman lapseni kuvia?
Kyllä voit. Pääset lisäämään samaan ostoskoriin toisen lapsen kuvia syöttämällä verkkokaupassa toisen kuvaustunnuksen kohtaan Kuvaustunnuksesi – Syötä kuvaustunnus.
Vahvistettuja tilauksia emme kuitenkaan voi enää yhdistää.
Voinko tilausta muokata tai perua jälkikäteen?
Tilaukset siirtyvät automaattisesti tuotantoon valmistettaviksi, joten tilausta ei voi jälkikäteen muuttaa tai peruuttaa.
Voinko vaihtaa tai palauttaa tuotteita?
Jos sattuisi niin ikävästi että kaikesta huolellisuudestamme huolimatta havaitsisit tuotteissa valmistusvirheitä tai muita meistä johtuvia puutteita joiden vuoksi tuote ei vastaa verkkopalvelun antamaa mielikuvaa, tuotteillamme on luonnollisesti normaali 14 vuorokauden vaihto-oikeus vastaavaan em. vaatimukset täyttävään tuotteeseen.
Koska kuvasi ovat henkilökohtaisia emmekä tietenkään voi myydä niitä kenellekään muulle, emme valitettavasti voi ottaa tuotteita enää takaisin jos sattuisitkin tulemaan katumapäälle. Tämän vuoksi tuotteillamme ei ole palautusoikeutta.
Kyseessä on kuluttaja-asiamiehen päätös joka perustuu tuotteiden henkilökohtaisuuteen ja siihen, että tilaaja on itse nähnyt ja valinnut haluamansa kuvat ja nähnyt realistiset tuotekuvat tilaamistaan tuotteista ennen tilauksen tekemistä.
Voiko kuvien ulkonäköä tai rajausta muokata?
Voit tilausvaiheessa muokata kuvia tuotteisiin. Tuotteen muokkausnäkymässä voit itse zoomata ja raahata kuvaa kehyksessä, ja vaihtaa kuvan sävyä. Joihinkin tuotteisiin tarjolla on myös erilaisia kehyksiä. Muokkaus tehdään aina jokaiseen tuotteeseen erikseen, eikä alkuperäiseen kuvatiedostoon. Näin ollen voit tilata samasta otoksesta tuotteita erilaisilla rajauksilla ja eri sävyillä.
Kun tilaus on vahvistettu, ei kuvien tai tuotteiden muokkaaminen ole enää mitenkään mahdollista. Tuotteet siirtyvät järjestelmässä automaattisesti valmistettavaksi. Kaikista alkuperäisestä tilauksesta poikkeavista kuvista on tehtävä lisätilaus.